Vekommen inn!

Velkommen, håper du legger igjen et lite spor etter deg :)


torsdag 26. mars 2009

Sunn OG god!

En stor porsjon sunn frokostblanding:

1 pakke havregryn
5dl sandmalt hvete grov
3 dl hvetekim
3 dl kokos
1-2 dl sukker
1 ss salt
1 ss vaniljesukker
100- 200 gram hakkede mandler
2 dl vann
2 dl olje

Bland det tørre godt før olje og vann has i. Bland med hendene til alt er fuktig. Tørkes på langpanne i ovnen ved 125 grader i ca 2-2,5 timer. Vend blandingen forsiktig av og til.

Oppskriften kan selvfølgelig tilpasses slik du ønsker det, med feks minde sukker.
I tilegg er det supergodt hvis man tilsetter tørket frukt etter tørking, eller serverer blandingen med frisk frukt eller bær.

Her i huset forvinner frokostblandingen på en uke, med to gutter som elsker mammas hjemmelagde med youghurt eller biola!
Håper jeg har inspirert noen til å prøve, det er nemlig utrolig lett! (:


9 kommentarer:

  1. M M Mmmmm.. den hørtes utrolig god ut - kanskje noe jeg må teste ut for storebror her - som begynner å bli litt lei av skive eller knekkebrød til frokost ;-D

    Kjempefin den rammen din under med hønsenetting . tror jammen jeg må få laget meg en slik - er jo sååå dekorative !

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  2. Nam,
    jeg er veldig glad i frokostblandinger!!
    Hørtes deilig ut!
    Klem.

    SvarSlett
  3. Mmmm, så fristende ut! Må kanskje prøve meg på den! Superklem til deg!

    SvarSlett
  4. ååå nam dette hørtes utrolig godt ut:) lagrer oppskrift og tror jeg må prøve den en gang! Ønsker deg en videre fin torsdagskveld

    SvarSlett
  5. Så godt det så ut! :) Og flott avveksling til kjedelige brødskiver, hehe
    Klem

    SvarSlett
  6. Mmmm, hørtes digg ut :) Må prøves :)

    :)Anette

    SvarSlett
  7. GRATTIS MED DAGEN LOVE!! HÅPER DEN BLIR FIN!
    KOS OG KLEM

    SvarSlett
  8. Mmmmmmm! Det høres nydelig ut! Dette må jeg prøve :-)

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Livy

    SvarSlett